Based on Midsummer Carol - Gama Oji vs Zarigani Majin, which was written by a playwright Goto Hirohito and performed in 2004 to great public acclaim. Director of Kamikaze Girls and Memories of Matsuko, both impressively pop-colored films, Nakashima Tetsuya has adapted this to a film with a fresh interpretation. The combination of the three-dimensional CG and live action in the climax is the first attempt of its kind in a feature film in Japan.
The story takes place at a hospital where people are all eccentric. Most of all, Onuki (Yakusho Koji) is a selfish old man who has built up a company in his lifetime. Also there is Paco (Ayaka Wilson), a girl whose memory is limited to one day at a time due to an accident. Onuki is disliked by everyone but he gradually becomes a warmer person as he interacts with Paco. Every morning when Paco wakes up, she is convinced that it is her 7th birthday and hence reads a picture book given to her by her mother as a present. Onuki persuades the people at the hospital and they decide to put on a performance of Gama Oji vs Zarigani Majin (The Toad Prince vs the Crayfish Magician) for Paco at the annual Christmas event in summer.