Written some 80 years ago, Kobayashi Takiji's proletarian literary masterpiece of the same title depicting the misery of laborers toiling in substandard working conditions has seen a resurge in popularity due to today's widening economic disparity. Director Sabu (Blessing Bell; Dead Run) has reworked the original tale by adding modern elements of black humor and punk culture to the original idea of a workers' struggle. The story is set aboard the Hakkomaru, a Japanese crab ship at sea off the Kamchatka peninsula that is equipped with an onboard cannery. Workers are forced to perform hard labor for minimal pay, all the while living in fear of tyrannical supervisor Asakawa (Nishijima Hidetoshi). Driven by mounting despair to contemplate mass suicide, a storm comes and rips away some of the workers from the ship and tosses them into the sea, where they are later rescued by a Soviet shipping vessel. Main character Shinjo (Matsuda Ryuhei), astounded by the completely different world that he witnesses aboard the new ship, becomes empowered to stand up and fight for change—and he returns to the Hakkomaru to encourage the others to rise in revolt.