The 7th of the anime series based on the romantic novel "the Garden of Sinners" by Nasu Kinoko, who is best known as the scriptwriter for the game, Tsukihime. This is the final chapter in the story of the strange destiny that has befallen Ryogi Shiki (voiced by Sakamoto Maaya)girl with a "Mystic Eyes of Death Perception" who can see people's deaths just before they occur, and Kokuto Mikiya (voiced by Suzumura Kenichi), the boy who is deeply drawn to her. Set in 1999, Shiki keeps the murderous urges a secret inside her, but then disappears front of Mikiya. At the same time a phantom killer starts to carry out a series of murders, and Mikiya starts to search for the evidence that will prove Shiki's innocence.