A touching story based on the novel by Sakuno Tsukine, which has also been adapted for the stage. Scripted entirely in Osaka dialect, the film depicts a mother who suddenly announces her intention to get married, and her relationship with her daughter, who is perplexed by the decision. O Mipo, who has meticulously portrayed the psychology of a family in The Sakais' Happiness (Sakaike no Shiawase), directs from her own screenplay. Tsukiko (Miyazaki Aoi), whose father died before she was born, lives with her mother Yoko (Otake Shinobu) and they provide mutual support for each other. One day, Yoko comes home completely drunk with Kenji (Kiritani Kenta), a young man with blond hair, and tells Tsukiko, "I'm going to marry him."