Kameda Yukinori, a playwright and leader of the theater company "Onarimon," makes a film based on his own play, "The 13th Letter." A closed-room mystery describes how 14 men and women try to decipher the mystery of a past burglary case. One year has passed since a valuable record was stolen from a Beatles bar in Sendai City. Mikage (Kaneko Noboru), a detective and a friend of Yugi (Haranishi Tadasuke), the suspect killed in an accident, appears at a party where related parties gather. He tries to prove the innocence of Yugi, but things take an unexpected turn.