A theater version of the Sci-Fi nonsensical samurai comic by Sorachi Hideaki. "Benizakura-hen," a popular episode from the TV edition, is newly interpreted and recreated. Set in Edo, where values and beliefs are undergoing rapid changes, the film gives a lively depiction of the escapades of Ginji, the last samurai. The town of Edo is controlled by aliens called Amanto. A street killer wielding "Benizakura," a mysterious sword with built-in artificial intelligence, appears in the neighborhood of Sakata Ginji, who runs a shop with his friends. Ginji searches for Katsura Kotaro, a xenophobic samurai who has disappeared due to the mysterious sword. However, it was actually Takasugi Shinsuke, once a close friend, who owned the Benizakura.