This home drama, which looks at the condition of the modern family through a family living in Nara, was supported by the Association for Commemorative Events of the 1300th Anniversary of Nara Heijo-kyo Capital. Hailing from Nara, new-comer Toda Akihiro, is also known for directing Hana no Fukuro. Hasegawa Katsuo (Ui Haruo) returns home to Nara for the second anniversary of his grandmother's passing. Even though he lives in Tokyo now, he decides to stay for a while at his parents' house. Around the same time, Nitta Risa (Toda Akie) happens to begin freeloading at the Hasegawa house. It seems these two strangers are dealing with rather similar problems.