A 3D animation film based on Kera Eiko's family cartoon series currently running in newspapers. The mother of the Tachibana family suddenly acquires super powers and becomes a superhero. Takahashi Wataru who was also the director of the TV animation series, makes his full-length film debut with this release. On her way home from the shops, Mrs. Tachibana (voice: Watanabe Kumiko) is struck by lightning and discovers she has acquired supernatural powers. She happily uses her new powers to do the housework, but she soon grows tired of this and, unsatisfied, she decides to use her powers to help others as "Esper Maman," champion of justice.