A love story about a man and woman who allow themselves to become caught up in a romance that grows from an ill-fitting combination of infidelity and pure love. Director Yazaki Hitoshi is an exceptional filmmaker who is far from prolific, but his works always receive high acclaim in Japan and abroad. This film is an adaptation of a novel of the same title by Shindo Fuyuki, whose writings currently enjoy considerable popularity in Japan and have been provided the inspiration for several films and television series. Tatsunami (Tsuda Kanji), an editor at a publishing company, keeps his concerns about his stagnant relationship with his wife hidden. As he struggles with his feelings, he meets Kawashima Reika (Kamon Yoko), the lover of an talented up-and-coming novelist, and becomes obsessed with her.