Haneda Sumiko, documentary filmmaker who was born in Dalian, Manchuria in 1926 and was there to experience the conclusion of the Pacific War. Following her previous work , she revisits Dalian and Lushun, places where she spent her formative years. Lushun has served as an important naval port in modern times, and in 2009 was finally fully opened to foreigners. Haneda joined a tour organized as part of that opening, and delves into memoires as she visits the house where she grew up and the school she attended.