A violent action movie centered around an outlandish game of baseball. It is a sequel of sorts to Battlefield Baseball which enjoys a cult following in Japan and overseas, and shares the same director, Yamaguchi Yudai. Yakyu Jubei (Sakaguchi Taku) vowed to never play baseball again after inadvertently killing his father during a game of catch. However, when he is sent to a reformatory at the age of 17, he is forced to enter a national tournament for juvenile inmates in order to protect his friends. Unknown to Jubei, the competition is actually a do-or-die baseball battle where "murder balls" and other atrocious plays are permitted.