A film produced by Anime Mirai, an Agency for Cultural Affairs project that cultivates animators who represent the future of Japan's animation studios. This historical epic comes from production house GONZO, known for their work on ORIGIN ~Spirits of the past~.
Ryo (voice: Yuki Aoi), a young man who deeply regrets his failure to protect his benefactors Sakamoto Ryoma (voice: Fujiwara Keiji) and Nakaoka Shintaro (voice: Takahashi Shinya) faces off against Hijikata Toshizo (voice: Morikawa Toshiyuki) on the listing deck of the Goryokaku government's flagship Kaiyo, which has run aground in a storm off the coast of Ezo/Esashi.