Uchimura Teruyoshi of the comedy duo Ucchan Nanchan returns to the director's chair after a 7-year hiatus with this youthful drama. Passionately and graphically depicts the conflicts of struggling comedians. Based on the popular novel "Diary of Comedians: The Tale of Yellow Hearts" by TV screenwriter Suzuki Osamu.
Tanaka (Ito Atsushi) and Komoto (Koide Keisuke)'s comedy duo Boso Swimmers remains obscure, although they established their duo 12 years ago. In a panic at turning thirty, they decide to talk about their true feelings and the future of their comedy duo by exchanging diaries.