Oka Daichi and Kawahara Yasuomi, who have been collaborating since meeting when their films were selected for the 27th Pia Film Festival, direct each other's original screenplays. The films depict love and conflict between the sexes, themed on the Tohoku earthquake and tsunami of March 11, 2011.
The Fujiwara couple, who moved from Tokushima to Tokyo, on the day of the disaster. Wife Izumi (Nakamura Mao) spends an anxious day in the midst of the confusion, has a fight with her husband Hajime (Kaizu Tadasi) and flees their home. Later, she stumbles into an unexpected event.