In-depth documentary about Watanabe Yoko, who decided to forgo cancer drugs under the guidance of physician Kondo Makoto, author of "Dear Patient, Don't Fight with Cancer." Structured and shot by Sasaki Yumi and Matsubara Akira, creators of social documentaries like Against Coercion ? Refusing to Stand for "Kimigayo".
Yoko, who developed breast cancer at age 40, travels with friends, participates in anti-nuclear power demonstrations, and writes a book. Shot over a two-year period, this documentary raises issues like how to live your own life, the way doctors and patients relate to each other, and the current state of end-of-life medical care.