Film adaptation of an original story from Nagasaki Atomic Bomb Museum Director and Akutagawa Prize winner Seirai Yuichi, directed by Hyugaji Taro, who made the live-action version of Grave of the Fireflies. Depicts the fateful encounter between a daughter whose mother has died, and a mother whose daughter has died. Jazz pianist Ozone Makoto makes his debut as a film composer.
University student Kiyomi (Kitano Kie) is wracked by guilt after her mother dies of a heart attack the night they have an argument. Meanwhile, Saori (Inamori Izumi) finds out she is pregnant, but her daughter died a year before and she is terrified of losing another child.