Rikugun Noborito Kenkyujo (The army's Noborito Laboratory) operated in absolute secrecy as a center for counter intelligence and secret weapon development. This documentary uses testimony by participants garnered over a 6-year period to expose the reality of this organization, which was obscured due to the destruction of evidence after the war.
In the midst of its invasion of China, the Japanese army set up the Noborito Laboratory to develop new weapons. The laboratory's workforce was drawn from nearby impoverished villages. Supervised by military police, workers got involved in counterfeiting money and the production of fire balloons and energy weapons, and also partook in human experimentation.