Veteran director Morisaki Azuma's adaptation of Okano Yuichi's essay manga following the daily life of a nebbish son and his dementia-stricken mother. Its talented cast includes Iwamatsu Ryo, Harada Kiwako, and 89-year-old Akagi Harue in her first starring role in a film.
Divorcee Yuichi (Iwamatsu) is a company employee who devotes himself to his manga and musical endeavors. When his mother Mitsue (Akagi) develops dementia, he reluctantly decides to place her in a nursing home. As Mitsue spends time with its idiosyncratic inhabitants, her memories gradually lead her to retrace her past.