An original family drama depicting an idiosyncratic family set in the city of Hitoyoshi in Kumamoto Prefecture. This is the feature-length directorial debut of Morigaki Yukihiro who has directed many commercials and the short film Clockwork Couple.
On one summer day in a provincial city, Yoshiko (Kishii Yukino) receives news of her grandfather's death. Gathering together for the funeral along with Yoshiko's father, Seiji (Mitsuishi Ken), are relatives Akio (Iwamatsu Ryo), Fumie (Miho Jun), Kaoru (Mizuno Miki), and Yohei (Okayama Amane). With each and every member troubled by their own thorny problems, the family slowly reveal how they truly feel.