Sixth feature film from Tokai TV, which has created numerous documentaries dealing with social issues. This challenging work for TV sparked controversy with a scene showing corporal punishment.
Rookies is an NPO set up for former baseball players who dropped out of high school. Founding director Yamada Go aims to provide a place for "returning to baseball and studying," and scrambles to raise funds on his own. The camera crew depicts the Rookies members living life to its fullest, while also including a shocking scene.