Yakuza and human rights issues are probed in this documentary produced by Tokai Television Broadcasting which has also overseen other judicial documentaries such as The Heisei Dilemma and The Defender of Death-row Convicts.
With the implementation of the Anti-Organized Crime Law and the Organized Crime Exclusion Ordinance, the yakuza are shrinking year by year. The chairman of Osaka's officially identified crime group "Nidai-me Azuma-gumi / Nidai-me Seiyu-kai" claims "human rights violations are occurring against the yakuza and their families." Society and the antisocial, authority and violence, the strong and the weak— the present truths of Japan are thrown into sharp relief by the average day of the yakuza.