Sixth installment in the train guide series that is a huge hit with children and train buffs alike. The documentary introduces a wide range of trains, interspersed with animation and quizzes about trains.
The film features special trains and Shinkansen like the latest E7-series Asama, the Tohoku E6-series Super Komachi, and Hayabusa. The theatrical release used a projection format featuring low audio levels and bright lighting for children visiting movie theaters for the first time.