Ishii Yuya, whose The Great Passage was selected as Japan's entry for the Best Foreign Language Film at the 86th Academy Awards, directs this film adaptation of Hayami Kazumasa's same-named novel. Depicts a struggling family who believe in miracles as the mother's impending death propels them toward dissolution.
The Wakana family's mother, Reiko (Harada Mieko), has been diagnosed with a brain tumor. Sons Kosuke (Tsumabuki Satoshi) and Shunpei (Ikematsu Sosuke) are bewildered when her high-interest debt and father Katsuaki (Nagatsuka Kyozo)'s hefty loans come to light. What is the unexpected miracle performed by this hopelessly struggling family…?