The second film in the "Children's Cinema" series that encourages young children to make their first visit to a movie theater. With the cooperation of Fuji Safari Park, where animals from around the world live in harmony, it presents a fun introduction to the lives of lions, elephants, and other animals. In order to cater to young children in the audience, it was screened with the lights turned up and the sound turned down.
The slightly timid Reon (voice: Suzuki Daisuke) and gutsy Usako (voice: Mizuki Nyoko) come to a safari park at the southern foot of Mt. Fuji. They board a bus and travel through its immense grounds, putting together a map of its animals on the way.