Screenwriter Nishida Masafumi, whose work includes the "Tiger & Bunny" animated series, directs this live-action adaptation of his own eponymous novel. Cast members return from a theater adaptation of his novel that he also directed himself. It comically depicts a turning point in the lives of a sister and brother who have dwelled together for many years.
The Onodera siblings lost their parents at an early age, and continue to live in the same house. 40-year-old Yoriko (Katagiri Hairi) worries about her 33-year-old brother Susumu (Mukai Osamu), who hasn't gotten over a failed romance. However, a mistakenly delivered letter gradually changes their lives.