Film adaptation of Ikebe Aoi's comic about clothes by director Mishima Yukiko, who has gained popularity for depicting the relationship between people and food in Bread of Happiness and A Drop of the Grapevine. Sensitively portrays the emotions of a woman who runs a dressmaking shop and the people who love her clothes.
Ichie (Nakatani Miki) runs a dressmaking boutique, and her focus is refashioning clothes made by her grandmother, who founded the shop, along with creating a few new pieces of her own. She's been turning down proposals from a department store to develop her own brand, but salesman Fujii (Miura Takahiro) sways her with a single comment.