Something happens at a joint boys' school and girls' school retreat as told from the boys' point of view mixing elements of a monster film and school love comedy. It is the pair to DOROME ~GIRLS' SIDE, which depicts the exact same time line from the girls' perspective. At the helm is Naito Eisuke, who directed LET'S MAKE THE TEACHER HAVE A MISCARRIAGE CLUB.
Sota (Koseki Yuta), a member of the Dorobuchi High School theatre club meets Koharu (Morikawa Aoi) at a joint retreat with Shiran High School's theatre club. Koharu was Sota's first love. Amid the club members delighting in the matchmaking mood, ominous phenomenon begin to transpire one after the other.