A documentary dealing with lingering controversies of Japan's post-war history directed by Watanabe Kenichi who won the 2006 Grenoble International Nature and Environmental Film Festival's Artistic Prize for CHERRY BLOSSOMS. This film competed in the Terre(s) D'Histoire section of the 2010 FIGRA International Film Festival.
By combining invaluable footage concerned with Article 9 of the Japanese Constitution, the Emperor, and the military, with archives gathered from around the world including safeguarded interviews of politicians Den Hideo and Nakagawa Shouichi among other polemicists from Japan and abroad, questions are raised regarding Japan's post-war history.