A science-fiction drama by internationally popular director, Sono Sion, who brings to life a script he wrote in 1990. An android delivering packages to a decimated human race is depicted in black & white imagery and whispered dialogue. The film won the NETPAC Award for World or International Asian Film Premiere at the 40th Toronto International Film Festival.
Yoko (Kagurazaka Megumi), an android courier for an interstellar delivery service, travels to desolate planets for the sake of the endangered species known as human beings. One day, Yoko lands on a planet where fragile humans who could die through loud noise dwell.