Documentary about the famed high school baseball coach Tsuta Fumiya. Commentary from his contemporaries reveal the true persona of Tsuta, who led a prefectural high school baseball team in Tokushima to over ten appearances and three victories at the Koshien baseball championships. Directed by Tsuta Testuichiro, who is Tsuta Fumiya's grandson.
In 1950, Tsuta was fired as a pitcher for the Tokyo Flyers, and the following year became a teacher at Ikeda High School in Tokushima Prefecture and was appointed as the baseball team's coach. He built a powerhouse team, which reached the Koshien baseball championship for the first time in 1971.