Based on the hit comic which has sold over 3 million copies, this theatrical anime weaves a tale about a young boy learning to be a mage and the seven beautiful girls known as the "Trinity Seven" whom he meets at a school for mages. Nishikiori Hiroshi continues on as director from the television anime series.
One day, Kasuga Arata, the demon lord candidate who possesses the demon lord gene, unintentionally touches The Hermes Apocrypha, the grimoire of Asami Lilith, one of the Trinity Seven. At that moment, there is a brilliant flash of light and a mysterious girl appears out of nowhere.