Second mystery animation feature film about high school student-cum-detective Kudo Shinichi, whose body was shrunk to the size of a grade school boy by a mysterious organization and is known to the public as the kid detective Edogawa Conan. As with the previous installments, Kodama Kenji directs this film.
One day, there is a string of murder attempts on people close to detective Mori Kogoro (voice: Kamiya Akira), who is like a stand-in father for Conan (voice: Takayama Minami). The police pin the murder attempts on Murakami, who Kogoro previously arrested and is now out on parole, but then a murder victim appears.