A documentary about Vietnam, its history and the present war. Here are scenes of the countryside, of Saigon, and many details of actual battles. The on-the-spot scenes show not only the actual fighting, but also incidents of alleged torture. The brutality and futility of the present war, and the cruelty of man against man is the message of this picture.