A man is arrested one morning, for having strangled a woman at the end of a love affair. His name is Murao Kikuji (Toyokawa Etsushi). The woman, Irie Fuyuka (Terajima Shinobu), is married to someone else. Murao was once well known as a best-seller writer, but has since been forgotten.
During the police interrogation Murao vividly looks back on the days he spent with Fuyuka. Murao met Fuyuka, his fan, a year ago, and they fell in love with each other. Fuyuka seemed to be having a good life with her husband and three children, but without knowing love. Fuyuka was so happy being loved by Murao that she could die there and then. She repeatedly asked Murao to kill her, and one night, Murao strangled her at her insistence.
Based on 'It's Only Talk' by Itoyama Akiko, a prestigious Akutagawa Award winning author, a hard-boiled female character is created by director, Hiroki Ryuichi and scriptwriter, Arai Haruhiko, who also collaborated together in Vibrator. The film show...