In a futuristic world, the "Nanorace," people whose genes contain nanomachines that grant them special abilities, are controlled and suffer prejudice from the "Purerace" of normal human beings. Beck, a legendary hunter with the power of "Red Ash," aims to undergo the surgical procedure to become Purerace. Alongside the large yet timid mechanic Tyger, they use the parallel machine to fly to the different worlds, doing dangerous jobs.