The theatrical adaptation of the still ongoing TV anime series based on the popular comic. The completely original story was written by the comic's author, Suzuki Nakaba.
In a world where the Fairy Clan, Goddesses, and Demon Clan co-exist, the Kingdom of Liones was on the verge of destruction at the hands of the Demon Clan until it was saved by the legendary knights, The Seven Deadly Sins and a single princess. The leader of the knights, Meliodas (voice: Kaji Yuki) is transported to the Sky Palace in the sky world under unexpected circumstances and clashes with the Six Black Knights of the Demon Clan led by Bellion (voice: Morikawa Toshiyuki).