This is a film adaptation of Toshio Kamata's "Shin Satomi Hakkenden" which is loosely based on "Nanso¯ Satomi Hakkenden". The Satomi family has been destroyed and Princess Shizu, who escaped, is pursued by the evil force, but a group of swordsmen with mysterious crystals come to her aid.