The film adaptation of a true story which was re-Tweeted by 80,000 people and liked by 260,000 people on Twitter. At the helm is Fukatsu Masakazu, who have worked on music videos of andymori, ONE OK ROCK, among others.
Throughout the three years of high school, Midori (Takeda Rena) ate the bento lunch her dad (Watanabe Toshimi) made for her every single day. And in the very last bento of high school, Midori finds a photo of "the first high school bento" along with a hand written letter from her Dad.