Our Little Sister director Kore-eda Hirokazu turns his own original script into this psychological thriller. Making his first appearance in a Kore-eda film, Yakusho Koji co-stars with Fukuyama Masaharu, who reteams with Kore-eda for the first in four years since Like Father, Like Son.
Misumi (Yakusho), who had been previously convicted of murder, is once again indicted for killing and setting on fire the president of the company which laid him off. His lawyer, Shigemori (Fukuyama), begins investigating Misumi in order to file for life imprisonment instead of the death penalty. However, as his investigation continues, an uncomfortable feeling slowly develops within Shigemori.