Zeze Takahisa of Six Four directs this film adaptation of the non-fiction book "8 nen goshi no hanayome Kimi no me ga sametanara." Satoh Takeru of the "Rurouni Kenshin" series and Tsuchiya Tao of Orange star as the couple struggling with chronic illness.
Hisashi (Satoh) and Mai (Tsuchiya) are engaged to be married and are completely happy, but Mai falls ill three months before their wedding. She has a cardiac arrest and falls into a coma, and Hisashi prays for her recovery. Mai gradually regains consciousness, but then another challenge awaits her.