Second film in My little guidebook, which emerged from a short film production project with works set in Tokachi, Hokkaido.
Wu Xinti (Wu Xinti), who works on new projects at a travel agency, went to Tokachi two winters ago and decides to avail herself of a holiday to visit once again. At the recommendation of an exchange student who she meets at Tokachi, she volunteers to help build a "Kotan" village of ice on the surface of Shikaberibetsu Lake. There are people with many different lifestyles and values, including foreigners who have come from abroad and local residents.