The film adaptation of a romance novel compilation born out of the interaction between author Isaka Kotaro and singer-songwriter Saito Kazuyoshi. Imaizumi Rikiya, the up-and-coming director of Just Only Love, was tapped for the director's chair under Isaka's wishes. The screenplay is by Suzuki Kenichi, who has a proven track record with Isaka's original stories.
Sato (Miura Haruma) is an employee conducting a survey in front of Sendai Station. Saki (Tabe Mikako) takes the survey and the two ultimately become a couple. 10 years later, Sato proposes to Saki on the occasion of their 10th anniversary.