The television anime series "Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?" heads to the theaters for the first time. The author of the original light novels, Omori Fujino, wrote the screenplay.
The labyrinth city of Orario is energized by the Godmoon Festival which has been passed down since the age of the gods. Amid the clamor of the city is the goddess Hestia (voice: Minase Inori) and Bell Cranel (voice: Matsuoka Yoshitsugu), the young boy who joined Hestia's familia. In an unexpected turn of events, they begin a new tale of adventure.