A minority couple living in Japan is the subject of this documentary. It captures the daily life of a young, second generation Vietnamese refugee and a Japanese young man leading up to their wedding. The people around them are also represented. At the helm are the Shikai brothers who make their first foray into feature length documentaries.
A second generation Vietnamese refugee living in Japan, and a Japanese young man caring for with his mother at home decide to walk through life together. However, various problems such as citizenship, family, among others rise to the surface. The documentary looks at what lies in store for this minority couple's wedding ceremony, and their life together.