Family drama produced to celebrate the 30th anniversary of the venerable movie theater Yokohama Cinema Jack and Betty located in Koganecho, Yokohama. Cutting-edge director Okuda Yusuke earned acclaim for his feature film debut Sekai wo kaenakatta futashikana tsumi.
Iron shop worker Takaaki (Kato Shinsuke) worries about his wandering senile father Tadayoshi (Takahashi Choei) and his mother Machi (Yoshiyuki Kazuko), who struggles to cope. One day, a potted plant falls from a building in their apartment complex and causes an accident.