Theatrical version of the TV drama series that aired for two seasons, which was adapted from the manga of the same title, focusing on a radiology technician.
The radiology department of Amakasu General Hospital, known as "Radiation House," receives a call for doctor Amakasu An (Honda Tsubasa) that her father, Shoichi, is in critical condition, whilst treating islanders at a clinic on a remote island, but soon after An arrives, he passes away. Then a large typhoon and an unknown infectious disease strike the island. Upon learning of this, the Radiation House staff, including radiographer Igarashi Iori (Kubota Masataka), are forced to make a decision.