The 42nd theatrical version of the "Doraemon" animation series based on Fujiko F Fujio's original story. Popular screenwriter Kosawa Ryota, known for his work on "Confidence Man JP" series wrote the screenplay for a "Doraemon" movie for the first time.
Nobita (Ohara Megumi) finds a crescent-shaped island floating in the sky, and sets off with Doraemon (Mizuta Wasabe) and his friends in their secret gadget, the airship Time Zeppelin, to search for the island. On Paradapia, an ideal world they find, they meet Sonya, a perfect cat-shaped robot.