An anime film adaptation of "Omuro Family," a spin-off of the manga "YuruYuri" by Namori. This is the first of a two-part film depicting the fast-paced daily lives of the three Omuro sisters: the cool eldest daughter, the playful second daughter, and the stable youngest daughter.
Sakurako (Kato Emiri) is full of energy both at school and at home, and spends her days having fun, much to the dismay of her older sister Nadeshiko (Saito Chiwa) and younger sister Hanako (Hidaka Rina). One day, Sakurako comes home from school, but the house is quiet, and no one seems to be home...