A bold concoction of a work, Nakagawa's Jigoku looks beyond Eastern values to incorporate Western classics such as Goethe's Faust and Dante's Divine Comedy among its tapestry of influences. When his friend Tamura commits a hit-and-run, it sets in motion a series of events that culminates with co-passenger, and unwitting accomplice to murder, Shiro descending to hell. The film's gruesome visuals – including images of humans with their skin peeled off to expose their skeleton and internal organs – predates the splatter films of Herschell Gordon Lewis.