Tanaka's first directorial work on which she collaborated with a female scriptwriter tells the story of the life of tanka poet NAKAJO Fumiko. Betrayed by her husband, Fumiko moves back to her mother's home together with her daughter. Though determined to find her voice as a poet, she is beset by failing health and eventually diagnosed with breast cancer. Rather than lingering on the tragedy of her illness, Tanaka opts boldly to focus on Fumiko's thirst for life, as seen in her creative passion and her love affair with a journalist who covers her poems in the newspaper. Actor TSUKIOKA Yumeji vividly embodies Fumiko's determination and freedom of spirit that seem to grow in inverse proportion to her declining physical strength.